In een Swiss Sense review is het natuurlijk ook belangrijk om een blik te werpen op de klantenservice en de aankoopvoorwaarden.
We kijken achtereenvolgens naar de productgarantie, de omruilgarantie en de Swiss Sense contactgegevens.
Swiss Sense garantie
Op de Swiss Sense boxsprings krijg je tot maar liefst 25 jaar garantie op veer- en framebreuk.
Op matrassen en topmatrassen is de productgarantie wat minder voordelig. Swiss Sense maakt gebruik van de zogenaamde afschrijvingsgarantie.
Deze Swiss Sense garantie werkt als volgt:
Jaar na aankoop
|
Garantie
|
1 |
Volledige garantie
|
2 |
Volledige garantie
|
3 |
40% afschrijving
|
4 |
60% afschrijving
|
5 |
80% afschrijving
|
Na het 5e jaar geldt 100% afschrijving. Je matras of topmatras valt dus dan niet meer onder de garantievoorwaarden.
Na 5 jaar krijg je dus bij eventuele schade en/of verzakkingen niks meer vergoed.
Wij vinden 2 jaar volledige garantie een vrij korte garantieperiode. 👎
Matrassenfabrikant Hypnia is voorloper op dit gebied. Op alle matrassen krijg je namelijk 15 jaar garantie!
Wat wij wel kunnen waarderen van de Swiss Sense garantie is het zogenaamde CBW keurmerk. 👍
Fabrikanten met dit keurmerk zijn aan strikte regels gebonden wat betreft garantie. Dit beschermt de consument.
Bekijk het (korte) filmpje hieronder voor extra uitleg over het CBW keurmerk.
Swiss Sense omruilgarantie
We zijn niet zo te spreken over de omruilgarantie van Swiss Sense.
Ligt je nieuwe boxspring of matras van Swiss Sense toch niet zo lekker? Dan kan je gebruik maken van een 90-dagen omruilgarantie.
Althans… zo lijkt het. Aan deze omruilgarantie zitten echter strenge voorwaarden:
-
Geldt niet op showroom- of outletmodellen
-
Geldt niet voor topmatrassen
-
Geldt niet voor online aankopen, behalve
Jammer dat er zulke strenge voorwaarden aan de omruilgarantie gesteld worden. We zien liever dat je voor minimaal 100 dagen risicovrij kan proefslapen.
Deze service krijg je wel bij bijvoorbeeld matrassenfabrikant Emma. Op het Emma O2 matras, de consumentenbond testwinnaar, kun je 100 nachten proefslapen.
Bevalt het matras toch niet? Dan krijg je het volledige aankoopbedrag terug.
Dat is hoe het hoort! 👏
Swiss Sense contact
De Swiss Sense klantenservice is wel makkelijk bereikbaar. Je kunt ze contacten op de volgende manieren: